Welkom bij Personal Best

 

Personal Best is Tamara Kik, freelance groepsfitnessinstructeur in Amsterdam.

Tamara geeft al ruim 13 jaar verschillende soorten groepsfitnesslessen op diverse sportscholen in Amsterdam. Groepslessen zoals Bodyshape, Spinning, Steps, Pilates en Yoga.

Daarnaast geeft zij privélessen Pilates. Voor meer informatie over privélessen neem contact op.

Tamara Kik

 

Tamara Kik is afgestudeerd psycholoog. Daarna heeft zij de volgende opleidingen gedaan:

  • Aerobics instructeur (AIA-N)
  • Fitness trainer A (Fit!vak)
  • Personal training (Fysio Physics)
  • Ground Control Pilates instructeur (Pilates Company)
  • Spinning (Schwinn)
  • Sportmassage (NESPG)
  • Medical Fitness (Fysio Physics)
  • Poweryoga (AALO)

Tamara geeft les op de volgende sportscholen:

Palestra Sports

Fit for Free Amsterdam Osdorp

 

Groepslessen

Bodyshape

Bodyhape is een training in groepsverband op muziek. Daarbij wordt zowel aan de conditie gewerkt als aan het versterken van alle spiergroepen. Na een warming up van ongeveer een kwartier wordt overgegaan op spierversterkende oefeningen met veel herhalingen. Daarbij worden hulpmiddelen gebruikt zoals dumbells, tubes, dynabands, steps en ballen. In een cooldown worden alle gebruikte spieren gerekt.

Spinning

Spinning is dé manier om het uithoudingsvermogen te verbeteren en vet te verbranden. Het is een uitdagende en afwisselende training op een stationaire fiets op muziek. Door weerstand en snelheid te varieëren kan een trainingsintensiteit worden bereikt zoals bij geen andere groepstraining.

Steps

Bij steps wordt er gebruik gemaakt van een bankje waar je op en af stapt. Tijdens de les wordt een choreografie aangeleerd, die kan varieëren van zeer eenvoudig tot zeer ingewikkeld. Doel van deze les is om het uithoudingsvermogen te verbeteren en af te vallen. En uiteraard is het hoogtepunt van de les de finale als iedereen de choreografie onder de knie heeft.

Pilates

Pilates is een les gericht op bewustwording en versterking van het gehele lichaam. Er worden specifieke oefeningen gedaan op de mat om met name de rompspieren, de dieper gelegen buik- en rugspieren, te versterken. Daardoor wordt het lichaam soepeler en verbetert de houding. Pilates is zeer geschikt bij herstel van bijvoorbeeld rug- en schouderklachten, maar ook om klachten te voorkomen.

Yoga

In een yogales worden lichaamshoudingen (asana's) uitgevoerd op basis van de ademhaling. Het is gericht op het sterk en soepel maken van het lichaam en het verbeteren van de concentratie met behulp van een rustige adenhaling. Goed voor lichaam en geest.

Contact

 

Meer informatie?

Ik ben geen robot
90 + 9 =